Hold

Puslinge

Puslingeholdet er for klubbens mindste. Her er der lige dele sjov og alvor, og sensei Jorge Garibaldi gør sit for at alle børn får en skæg og udbytterig gang træning. Især hans opvarmning er et helt stort hit blandt børnene.

Det handler om at have det sjovt, er Jorges filosofi, og så lister han lige så stille karate-teknikker ind med snipper og små tricks. Børnenes karatepensum er ikke som de voksnes. Her er karateteknikkerne delt op i flere bælter, og hvert lille fremskridt registreres med en snip. Og mens børnene motiveres og glædes ved at følge deres fremskridt på bælterne, så kan forældrene se, at deres børn trives.

TIDSPUNKT & PRIS
Puslingene træner mandag og onsdag klokken 17:00 til 17:45. og det koster 800,00 per person per halvår at deltage.
Det er hovedsagelig puslinge (5 – 9 år) der deltager i træningen.

Juniorer

Har du rundet de 10 år eller 25-30 kilo, så er puslingetræning ikke længere noget for dig. Du er blevet for stærk og for gammel til at være sammen med de små på puslingeholdet, så nu skal du lære at tøjle alle de kræfter, du efterhånden har fået.

Til juniortræning skal du lære nøjagtig det samme, som de voksne gør. Det vil sige, at du skal lære tingene på samme måde, men du får mulighed for at tage træningen i mindre bidder. Du får jævnligt snipper, når du mestrer en teknik. Fem snipper giver ret til at graduere til næste bælte. Sådan fortsætter det, indtil du når det sorte bælte.

I vores klub er det ikke unormalt, at du er sort bælte-potentiale ved 13-14-årsaldren, hvis du træner hårdt, fra du begynder hos os som otte-ni-årig.

Hvad du også får med ved at dyrke karatetræning er ting som bedre koncentration, du bliver hurtigere, din koordination og bevægelser bliver bedre, og du oplever efterhånden, at du hviler i dig selv, får et bedre selvværd. Det ses måske på gangen i skolen, hvor du ikke kigger ned i gulvet, hvis nogen udfordrer eller driller dig.

TIDSPUNKT & PRIS
Juniortræning afholdes mandag og onsdag klokken 18.00 til 19.00. Det koster 900,00 kroner per person per halvår at deltage.
Det er hovedsagelig juniorer (9 – 13 år), der deltager i træningen.

Voksne

Karate er ikke bare god motion og en måde at forsvare sig selv på. Det er også en måde at anskue verden på. Det handler om respekt, ære, moral og mentalt udvikling. Til forskel fra mange andre former for motion, så er kampkunst et supplement til den motion, man i øvrigt holder af at dyrke.

Hos Ten Chi Jin tror vi på, at karate mest handler om at forsvare sig selv, vi tror på, at det er en kunst ikke at komme i kamp, og at det lige så meget handler om, hvad udøvelsen gør ved dig selv. På voksenholdet er der udøvere i alle aldre.

Vi oplever tit, at nye børn på puslinge- og juniorholdene har forældre med, der ofte sidder og kigger.

For en tid... Pludselig opdager de, at de selv får lyst til at træne, og sådan er baggrunden for en stor del af udøverne på voksenholdet. Så kom forbi og tag et par prøvetimer.
De er givet godt ud.

TIDSPUNKT & PRIS
Voksen træning afholdes Mandag & Onsdag kl. 19:00 til 20:00, Fredag 16:30 til 17:30 & Lørdag kl 09:00 til 10:00. Det koster 1200,- pr. person pr. halvår at deltage.
Det er hovedsagelig unge & voksne (14+ år) der deltager i træningen.

Prøv at træne med os!

Du er velkommen til 2 ugers fri træning!